Οι θέσεις του Ομίλου Κρητικού Λαγωνικου επί του νομοσχεδίου Άργος

Οι θέσεις του Ομίλου Κρητικού Λαγωνικου επί του νομοσχεδίου Άργος που θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση στην σελίδα του υπουργείου εσωτερικών μέχρι 20/05 παρακάτω.
Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιγράψει και να μεταφέρει ελεύθερα στην δημόσια διαβούλευση όποια από τα παρακάτω σημεία τον εκφράζουν
Άρθρο 1.
Εκπροσωπώντας τον Όμιλο Κρητικού Λαγωνικού θεωρούμε αδιανόητο μέσα στους σκοπούς ενός νομοσχεδίου σύγχρονου για τα κατοικίδια να μην υπάρχει πρόβλεψη και μεριμνά για τις Ελληνικές φυλές
Άρθρο2.
Αναφορά πρόβλεψη και διαχωρισμός δυο βασικών κατηγοριών αναφορικά με τους εκτροφείς. Α) Επαγγελματίας εκτροφέας με σκοπό το εμπορικό κέρδος Β) Ερασιτέχνης εκτροφέας με σκοπό την νόμιμη και με κανόνες αναπαραγωγή των ζώων του για την βελτίωση διαιώνιση και διάδοση γηγενών φυλών, καθαρόαιμων και σκύλων εργασίας, καθώς και την συμμετοχή σε κυνοφιλικές , κυναθλητικές εκδηλώσεις χωρίς απαραίτητα το εμπορικό κέρδος. Αναφορά στον όρο γηγενείς ελληνικές φυλές ως τα είδη εκείνα που υπάρχουν διαχρονικά και ιστορικά αποδεδειγμένα στην Ελλάδα εξυπηρετώντας σκοπούς εργασίας, κυνηγετικά, ποιμενικά, φύλαξης και συντροφιάς με ρητή αναφορά στις αναγνωρισμένες και μη ράτσες. Κρητικός Λαγωνικός, Ελληνικός Ιχνηλάτης, Μολοσσός της Ηπείρου, Λευκό Ελληνικό Τσοπανόσκυλο, Ελληνικός Ποιμενικός, Κοκονι, Αλωπεκίδα, Ροδίτικος Λαγωνικός
Αρθρο3.
Στο κομμάτι της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για συνεργασία με τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος και κατ’ επέκταση με τους αναγνωρισμένους Ομίλους Φυλών όπου υπάρχουν σαφή στοιχεία, μητρώο μελών και ζώων, καταγραφή και κανονισμοί καθώς και άμεση επαφή με τους ιδιοκτήτες των ζώων. Επίσης σημαντική στη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα ήταν η συμμετοχή της ομοσπονδιακής θηροφυλακής και της ΚΣΕ δεδομένου ότι η υπάρχει δυνατότητα άμεσης εφαρμογής μέτρων ελέγχου , προσωπικό, μέσα και οργάνωση
Αρθρο4.
Επί της παραγράφου 13 όπου δίνεται η δυνατότητα δωρεάν σήμανσης και εμβολιασμού να γίνει προσθήκη που θα αφορά στις Ελληνικές γηγενείς φυλές όπως αυτές αναφέρονται στις προτάσεις μας επί του Άρθρου 2. Με σκοπό να δοθούν κίνητρα απόκτησης ελέγχου και σήμανσης των αυτόχθονων ειδών.
Αρθρο5.
Η υποχρεωτική στείρωση ενός υγειούς υπεύθυνα δεσποζόμενου και ηλεκτρονικά ταυτοποιημένου σκύλου έρχεται αρχικά σε πλήρη αντίφαση με τις βασικές αρχές που τίθενται στο Αρθρο2. Και συγκεκριμένα με:
Α)’’Τη φυσική και τη ψυχική κατάσταση του ζώου’’, οι οποίες επηρεάζονται άμεσα και αρνητικά
Β)’’Δεν Υποφέρει από καμία δυσάρεστη κατάσταση’’. Για την διαδικασία της στείρωσης το ζώο υποβάλλεται αναίτια σε διαδικασία στρες , ολικής νάρκωσης και χειρουργείου με ότι αυτό συνεπάγεται.
Γ) ‘’Ελευθερία από άσκοπη ταλαιπωρία και καταπόνηση’’. Το ζώο Καταπονείται, ταλαιπωρείται και κινδυνεύει άμεσα και μακροπρόθεσμα από σειρά επιπτώσεων με βάση επίσημες κτηνιατρικές μελέτες.
Δ)’’Είναι ικανό να εκφράζει συμπεριφορές, οι οποίες είναι σημαντικές για την καλή φυσική και ψυχική του κατάσταση’’. Μετά από την στείρωση το ζώο δεν είναι πλέον ικανό να εκφράσει βασικές βιολογικές, φυσικές συμπεριφορές όπως να έρθει σε οίστρο να αναπαραχθεί και να δώσει απογόνους όπως του υπαγορεύει η φύση του
Η διαδικασία της στείρωσης έρχεται επίσης σε πλήρη αντίθεση με τις παρακάτω προτάσεις του Άρθρου 2.:
iii. Ελευθερία από πόνο, τραυματισμό και ασθένεια
iv. Ελευθερία από φόβο και αγωνία
v. Ελευθερία έκφρασης μιας φυσιολογικής συμπεριφοράς
Επίσης στους ορισμούς αναφέρεται ρητά ο όρος ιδιοκτήτης:
‘‘Ιδιοκτήτης ζώου συντροφιάς: το φυσικό πρόσωπο που αναφέρεται ως ιδιοκτήτης στο έγγραφο ταυτοποίησης του ζώου’’
Με την υποχρεωτική στείρωση παρά την θέληση του ιδιοκτήτη, δημιουργείται μία αναίτια ‘‘φθορά’’ του ζώου ιδιοκτησίας του, υποβάθμιση και αλλοίωση της φύσης , των προσόντων και των ικανοτήτων του και μάλιστα χωρίς να προβλέπεται καμία αποζημίωση όπως ορίζεται συνταγματικά σε περιπτώσεις φθοράς ιδιοκτησίας πολιτών από το κράτος. Καταπατείται κατάφορα το δικαίωμα των πολιτών να συντηρούν αρτιμελή και να αναπαράγουν τα δικά τους ζώα που προορίζονται για βασικές ανάγκες εργασίας ή συντροφιάς χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη για την δυνατότητα νόμιμης αναπαραγωγής τους ερασιτεχνικά.
Με την υποχρεωτική στείρωση τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο η διαιώνιση και διάσωση των γηγενών Ελληνικών φυλών αναγνωρισμένων και μη όπως περιγράφονται στις παρατηρήσεις μας επί του Άρθρου 2. Άμεσος κίνδυνος ενίσχυσης της παράνομης κατοχής μη καταγεγραμμένων ζώων , συρρίκνωση της ήδη μικρής γενετικής δεξαμενής με σοβαρά προβλήματα υγείας στο άμεσο μέλλον. (Η συρρίκνωση της γονιδιακής δεξαμενής και περιορισμού του αριθμού των γεννητόρων έχει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις για τον πληθυσμό κάθε φυλής).
Η υποχρεωτική στείρωση είναι μια ιατρική πράξη για την οποία θα πρέπει να αποφασίζει ο ιδιοκτήτης σε σύμφωνη γνώμη με τον κτηνίατρο λαμβάνοντας υπόψη τους άμεσους και μακροπρόθεσμους κινδύνους στην υγεία του ζώου. Είναι ακρωτηριασμός παραποίηση της φύσης των ζώων μας και ταφόπλακα στην διαιώνιση των πανάρχαιων Ελληνικών φυλών που ήδη κινδυνεύουν.
Με βάση τους κανονισμούς της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας απαγορεύεται η συμμετοχή στειρωμένου ζώου σε οποιαδήποτε έκθεση, αναγνώριση, πιστοποίηση, αγώνα, αξιολόγηση κλπ. Με αυτό τον τρόπο καταρρέει η ελληνική κυνοφιλία καθώς και κάθε προσπάθεια αξιολόγησης , και ορθής αναπαραγωγής των ζώων. Οι όμιλοι φυλών και κυνοφιλικών σωματείων παύουν να έχουν λόγο ύπαρξης, διακόπτεται βίαια η τήρηση των γενεαλογικών μητρώων και της εφαρμογής των κανονισμών που διέπουν την διαδικασία αυτή καθώς και η καταγραφή, σήμανση και πιστοποίηση των ελληνικών ζώων.
Η υποχρεωτική στείρωση δεν συνάδει με κανένα τρόπο με τους όρους ‘‘πολιτισμός’’ , ‘‘φιλοζωία’’ και ‘‘ευζωία’’ των ζώων. Έρχεται δε σε πλήρη αντίθεση με τα δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες των ιδιοκτητών.
Επίσης αδυνατούμε να κατανοήσουμε το λόγο που ο ιδιοκτήτης κυνηγετικού σκύλου θα πρέπει να φέρει διαβατήριο σκύλου αν κινείται εντός της χώρας και όχι το βιβλιάριο και τα σχετικά έγγραφα ηλεκτρονικής σήμανσης
Αναφορικά με την παράγραφο 8:
‘‘Πέραν των περιοχών που καθορίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 57 του ν. 2637/1998 (Α` 200) ως ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές, επιτρέπεται να καθορίζονται και λοιποί περιορισμένοι χώροι εκγύμνασης σκύλων, καθώς και να διεξάγονται αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών σε αυτούς.’’ Εκτός των σκύλων δεικτών θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για τις υπόλοιπες κυνηγετικές φυλές οι οποίες χρειάζονται εκγύμναση και υποβάλλονται σε αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων όπως ορίζει και ο ισχύον νόμος. Συγκεκριμένα θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τους σκύλους ιχνηλάτες καθώς και για τις Ελληνικές φυλές λαγωνικών (Κρητικός Λαγωνικός), επαναφοράς, όπως επίσης και για κάθε άλλη περίπτωση σκύλου εργασίας .
Αρθρο 6.
Οι νόμοι και τα προεδρικά διατάγματα που διέπουν την έκδοση άδειας εκτροφής για τους επαγγελματίες είναι απαρχαιωμένες και πρακτικά ανεφάρμοστες και θα έπρεπε να δοθεί περισσότερη βάση στην πλήρωση των προϋποθέσεων που έχουν να κάνουν με βασικούς και ουσιαστικούς κανόνες ευζωίας δίνοντας περισσότερες δυνατότητες για νόμιμη επαγγελματική αναπαραγωγή, όχι απαραίτητα σε χώρους και εγκαταστάσεις εκτροφείου όπου τα ζώα ζουν και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σαν γεννήτορες.
Ευέλικτη και απλή διαδικασία έκδοσης άδειας εκτροφής ακόμα και για ζώα που ζούν με οικογένειες μέσα σε σπίτια ή για ζώα ποιμενικά , οικόσιτα, κυνηγετικά, φύλαξης, εργασίας, συντροφιάς ώστε να μπορούν να αδειοδοτηθούν, να ελεγχθούν και να δουλέψουν ευκολότερα και νόμιμα περισσότερες κατηγορίες ιδιοκτητών που επιθυμούν να αναπαράγουν επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά τα ζώα τους.
Παραδείγματος χάρη απαιτούνται χώροι αναμονής, γραφείων, κτηνιατρείου συγκεκριμένων τετραγωνικών μέτρων και προσωπικό , ενώ χάνεται η ουσία της ευζωίας και η δυνατότητα για κάποιον που επιθυμεί να αναπαράγει επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά το ζώο του μέσα στο ίδιο του το σπίτι με άριστες συνθήκες.
Θέσπιση των όρων Ερασιτέχνης εκτροφέας, και ερασιτεχνική εκτροφή με σκοπό την διατήρηση και βελτίωση των Ελληνικών γηγενών φυλών, των καθαρόαιμων και κάθε σκύλου εργασίας , με δυνατότητα πραγματοποίησης 2 γεννών ανά έτος από 2 διαφορετικά θηλυκά ζώα και ορίου 6 γεννών στο σύνολο της ζωής του θηλυκού ζώου και καταγραφή του ιδιοκτήτη ως ερασιτέχνη εκτροφέα στο ΕΜΖ.
Δικαίωμα στην αναπαραγωγή έως και 2 φορές στη ζωή του θηλυκού για κάθε υπεύθυνα δεσποζόμενο ζώο (ο ιδιοκτήτης του οποίου δεν ανήκει στις κατηγορίες "Επαγγελματίας" ή " ερασιτέχνης" εκτροφέας)προκειμένου να πληρωθούν οι βασικές βιολογικές του ανάγκες αν και εφόσον πληρούνται όλοι οι κανόνες διαβίωσης , ευζωίας καθώς και ελεγχόμενης διάθεσης των κουταβιών.
Δικαίωμα αναπαραγωγής μιας γέννας ανά έτος για κάθε θηλυκό υπεύθυνα δεσποζόμενο ζώο που αποδεδειγμένα ανήκει σε γηγενή Ελληνική φυλή υπό τον έλεγχο και τους κανονισμούς των αρμόδιων αναγνωρισμένων νόμιμων σωματείων , του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδας και των κανόνων που αφορούν την ευζωία και την σωστή διαβίωση του.
Συγκεκριμένα η αναπαραγωγή και η διάσωση των Ελληνικών γηγενών φυλών στηρίζεται αποκλειστικά σε ιδιωτικές και ερασιτεχνικές προσπάθειες, με πολύ περιορισμένους αριθμούς γεννήσεων και χωρίς να υπάρχει κανένας νόμιμος και αδειοδοτημένος επαγγελματίας εκτροφέας. Θα πρέπει με κάθε τρόπο να ενισχυθεί η δυνατότητα αναπαραγωγής τους ώστε να αποφύγουμε τον ήδη υπαρκτό κίνδυνο της εξαφάνισης.
Άρθρο 10
‘‘Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους.’’
Με την παραπάνω πρόταση δεδομένου ότι μικρό ζώο συντροφιάς θεωρείται το ζώο έως 10 κιλά αποκλείονται από τα μέσα μεταφοράς όλα τα υπόλοιπα ζώα συντροφιάς καθώς και η συνοδεία των ζώων μέσω μεταφορέα, ή οποιουδήποτε αδειοδοτημένου προσώπου τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και ευζωίας καθιστώντας την μεταφορά οποιουδήποτε ζώου εξαιρετικά δύσκολη
Άρθρο 11.
Ουσιαστικά το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης ακυρώνει αυτόματα το Άρθρο 11 καθώς είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε έκθεση, εκδήλωση ή αγώνας με τους κανονισμούς της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας όπου δεν γίνεται δεκτή συμμετοχή στειρωμένων ζώων. Άρα οι κανονισμοί της διεθνούς Κυνολογικής ομοσπονδίας και κατ’ επέκταση το Αρθρο11 είναι σε πλήρη αντίθεση με το Άρθρο 5
Άρθρο 16.
Στο συγκεκριμένο άρθρο αναγράφεται η πρόταση: ‘‘Η στείρωση του ζώου, καθώς και κάθε άλλη κτηνιατρική πράξη με θεραπευτικό σκοπό, δεν θεωρούνται ακρωτηριασμός’’.
Αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά διαχωρίζεται η στείρωση χωρίς θεραπευτικό σκοπό από κάθε άλλη ιατρική πράξη. Δεδομένου ότι και η στείρωση είναι ιατρική πράξη , σαφέστατα και αυταπόδεικτα αποτελεί ακρωτηριασμό αν δεν υπάρχει θεραπευτικός σκοπός.
Άρθρο 19
Στα πλαίσια της επιμόρφωσης, της ενημέρωσης και της διαπαιδαγώγησης των νέων κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει πρόβλεψη που θα αφορά στις γηγενής Ελληνικές φυλές, την χρησιμότητα, τα χαρακτηριστικά και την ιστορία τους. Είναι αναγκαία η συμμετοχή των νόμιμων και αναγνωρισμένων κυνοφιλικών σωματείων, και των αρμόδιων Ομίλων φυλών.
Άρθρο 23.
Αναφορικά με τα καταφύγια, να υπάρξει αυστηρό πλαίσιο αδειοδότησης με αναλυτική περιγραφή των προϋποθέσεων του χώρου, των συνθηκών διαβίωσης, του ιατρικού και του προσωπικού φροντίδας καθώς και προβλέψεις για την διατροφή, την υγιεινή, την προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, ρυθμιζόμενη θερμοκρασία, χώρος κτηνιατρείου, περίθαλψης, απομόνωσης ασθενών ζώων και διαχωρισμός των ζώων ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες τους ώστε να πάψουν οι ντροπιαστικές και απαράδεκτες εικόνες από καταφύγια ‘‘φιλοζωικών’’ που παρακολουθούμε συχνά στα μέσα ενημέρωσης.
Άρθρο 33
Στην επιτροπή παρακολούθησης του νόμου θεωρείται απαραίτητη η συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα της διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας(FCI) καθώς και σε ειδική επιτροπή που απαιτείτε για την ερασιτεχνική εκτροφή.
Η Συμμετοχή των φιλοζωικών ενέχει σοβαρούς κινδύνους μονόπλευρης και μεροληπτικής αντιμετώπισης έχοντας επιδείξει ιδιαιτέρως εχθρική στάση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες όπως οι κτηνοτρόφοι και οι κυνηγοί. Επίσης υπάρχει σοβαρή πιθανότητα για τον μη αυστηρό και αντικειμενικό έλεγχο των συνθηκών ευζωίας των καταφυγίων, της τήρησης του νόμου αναφορικά με την διακίνηση, τις υιοθεσίες εντός και εκτός χώρας , καθώς και τον διοικητικό και οικονομικό έλεγχο.
Οι ίδιες οι φιλοζωικές οργανώσεις λαμβάνοντας μέρος σε διαδικασίες φιλοξενίας, υιοθεσιών και διακίνησης αδέσποτων ζώων καθώς και σε διαχείρισή , πόρων , δωρεών επιχορηγήσεων και άλλων θεμάτων οικονομικού χαρακτήρα θα πρέπει να υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους για την τήρηση του νόμου και των κανόνων που διέπουν τα παραπάνω
Άρθρο 36
Μόνον επώνυμες καταγγελίες
Άρθρο 37
Επιχορήγηση των Ομίλων Ελληνικών φυλών, νόμιμων μη κερδοσκοπικών σωματείων με σκοπό την διάσωση των Ελληνικών φυλών.
Άρθρο 39
Με την παράγραφο:
‘‘να καθορίζονται εξαιρέσεις από τα παραπάνω ανάλογα με τον δήμο κατοικίας του ιδιοκτήτη ή τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ζώου, όπως ενδεικτικά για σκύλους εργασίας ή ζώα που διαθέτουν γενεαλογικό χάρτη (Pedigree) ή ανήκουν σε αναγνωρισμένες αυτόχθονες ελληνικές φυλές) καθώς και να τίθενται όροι και περιορισμοί για την ενδεχόμενη αναπαραγωγή των θηλυκών σκύλων και γατών. Με την ίδια απόφαση μπορούν να καθορίζονται εξαιρέσεις από την υποχρέωση στείρωσης για ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που αποδεδειγμένα εκτρέφουν σκύλους ή γάτες χωρίς να αποβλέπουν στο κέρδος, καθώς και ο τρόπος πιστοποίησης των εν λόγω ιδιοκτητών.’’
Αρχικά τίθενται σε κίνδυνο γηγενής φυλές που δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα καθώς και ζώα από τις ήδη αναγνωρισμένες φυλές που δεν έχουν περάσει ακόμα την διαδικασία αναγνώρισης-πιστοποίησης. Δεν γίνεται σαφής και ρητή εξαίρεση των ειδικών κατηγοριών ούτε των κανόνων και των προϋποθέσεων. Η πρόταση θεωρείται ασαφής, ασταθής, ελλιπής και αόριστη. Προτείνεται να υπάρχει σαφής εξαίρεση όλων των γηγενών ελληνικών φυλών , και δυνατότητα αναπαραγωγής με κανόνες ερασιτεχνικής εκτροφής(2 γέννες από 2 θηλυκά σκυλιά ανά έτος με μέγιστο αριθμό 6 γεννών) στα Άρθρα 5 και 6 που αφορούν τις υποχρεώσεις και την αναπαραγωγή
Αναφορικά με την πρόταση:
‘‘Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθορίζονται οι χώροι στους οποίους επιτρέπονται η εκγύμναση σκύλων και οι αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών, καθώς και οι όροι και οι προϋποθέσεις διεξαγωγής τους.’’
Υπάρχει σαφής και λειτουργικός νόμος με όρους και προϋποθέσεις διεξαγωγής της εκγύμνασης και των αγώνων και είναι παράλογο , χρονοβόρο και μη πρακτικό να αλλάζουν συνεχώς με αποφάσεις των εκάστοτε Υπουργών αν δεν συντρέχει σοβαρός λόγος και ειδικές συνθήκες.
Στην παρούσα πρόταση υπάρχει αυθαίρετη παράληψη όλων των υπολοίπων φυλών εργασίας πλην των δεικτών όπως οι Ιχνηλάτες, οι Ελληνικοί Λαγωνικοί σκύλοι( Κρητικός Λαγωνικός) καθώς και οι σκύλοι επαναφοράς κλπ.
επί της παραγράφου 13 θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο νομοσχέδιο στους όρους και τις προϋποθέσεις αδειοδότησης καταφυγίων


Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών υπό τον τίτλο «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’»

© 2014 Cretan Dog. All rights reserved.